joi, 23 august 2012

Cuvântul spus

Să ridice mâna sus cine a auzit prin parcuri următoarele vorbe: "O să cazi și o să te lovești!", cu varianta mega-prăpăstioasă"O să cazi, o să îți curgă sânge și o să mergem la spital, unde o să îți facă injecție!"
... "Ești prea mic pentru toboganul ăla.."
... "Mai încet, o să te împiedici!"
... "O să aluneci, o să te lovești și o să te doară... o să plângi"
astea și alte multe previziuni sumbre.

Vorbe spuse. Vorbe toxice.

Teoria mea e următoarea: lucrurile astea au mult mai multe șanse să se adeverească odată ce le pui în cuvinte. Fără să vrei, le materializezi. Deja era nasol când doar le gândeai, dar asta e mai dificil de controlat. Însă ele nu trebuie spuse cu voce tare! E ca și cum le-ai chema să se întâmple. Eu așa zic. Vorbesc aici de energie cu frecvenţă joasă sau înaltă, care poate face rău...

Ok, bine. Nu e teoria mea, au spus-o alții înaintea mea, eu pur și simplu am îmbrațișat-o.




3 comentarii:

Unknown spunea...

conceptul continuum :)
perfect de acord cu tine. pe langa cele enumerate, noi mai avem parte si de: "vedeti ca o sa cada", "aoleu, se loveste", "vai, n-am reusit sa te tin si ai cazut", toate adresate noua sau copilului nostru care se uita uimit la ei, cade, se ridica si isi vede linistit de treaba lui. cea mai amuzanta replica pentru noi a fost: "dar copilul meu plange cand cade", ca raspuns socat la atitudinea super relaxata a copilului care se ridica linistit dupa o cazatura, fara sa planga sau sa ne cheme in ajutor. probabil ca suntem priviti ca niste parinti inconstienti care nu isi protejeaza copilul...

Ana spunea...

da, si eu gandesc la fel, vreau sa fac la fel, fac asa de cele mai multe ori, mai am si scapari, dar sunt constienta de ele..mai mult...induci atata frica unui copil atunci cand reactionezi asa...si nu e bine...ei trebuie sa stie ca chiar si atunci cand se intampla un rau mai mare, gasim solutii sa iesim din el....offfffff, minte intortocheata de oameni care si ei au fost crescuti cu frica si care nu vor deloc sa-si deschida ochii si mintea....

Ceska777 spunea...

sa lasi copilul liber sa fii cu ochii pe el si sa repeti mantra urmatoare: "nu se va intampla nimic, n.o sa cada, si nici nu va plange daca s.ar intampla sa cada. eu o sa stiu cand e de intervenit si cand trebuie sa raman in umbra." azi privind din sau prin tufis la lectia de inot imi tot spuneam "desi e copilul meu nu ii va fi frica de apa, va inota ca un viitor phelps, curand, curand....!"

Daisypath Happy Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin