vineri, 30 decembrie 2011

Secretul anului

Am învățat multe anul ăsta: am învățat că borcanul cu iubire e magic, la fel ca și stocul de lapte - cu cât iei mai mult, cu atâta se produce mai mult. Am mai învățat că a doua oară e tot ca prima dată și totuși altfel. Amnezia funcționează atât cât e nevoie ca lucrurile să-și păstreze savoarea primului sărut, dar nu-ntr-atât încât să-ți faci probleme că îți împarte nopțile-n bucăți de somn ce nu pot fi nicicum legate.

A fost un an în care am înțeles că expresia lui Steinhardt "Dăruind vei dobândi" funcționează altfel decât după o matematică meschină: mulți cred că dacă oferă o pară vor primi o alta în schimb, poate chiar mai mare; alții se gândesc poate că, dacă nu primesc o pară, atunci se vor alege măcar cu un măr. Eu am descoperit că nu așa merg lucrurile - orice, dar chiar orice act de dăruire e urmat instantaneu de o îmbogățire - o îmbogățire pe dinăuntru, de mii de ori mai prețioasă decât orice pară sau orice măr. Nu crede niciodată că ai prea puține ca să dai și altora, nu e deloc adevărat. Crezi că ești prea obosită ca să le mai oferi timp și energie puilor tăi? Crezi că vei secătui complet dacă o faci? Îți spun că nu, din contră.

Pentru mine chiar a fost o mare descoperire, atât pe plan afectiv, cât și la modul cel mai concret și materialist, să zicem. Am vrut mult să ajut pe cineva, dar inițial mă gândeam cu tristețe că nu am cum să o fac, nu am nici bani, nici influență încât să îi conving pe alții să o facă. Și atunci am rămas uimită de felul în care lucrează El. A aranjat în așa fel lucrurile, încât s-a folosit de mine, mi-a arătat ce trebuie să fac ca să obțin ce îmi doream. Ideea s-a născut pe nesimțite, fără ca măcar să o percep ca pe o idee, decât după ce ea și-a făcut treaba.

Oh și ce bună, ce valoroasă a fost lecția asta, cât de bogată mă simt acum, când am înțeles cum funcționează treaba cu dăruirea, cu dăruirea de SINE!

Și v-am spus că iubesc decembrie, luna dăruirii? Pentru că despre asta e vorba în fabulă: nu despre câte cadouri mai mult sau mai puțin utile primești, ci despre ce, dar mai ales CUM dăruiești. Faceți-o total, fără frică, fără rezerve.

Să ne-auzim cu bine mâine. În noul an.

O noapte liniștită vă doresc.

10 comentarii:

Raluca spunea...

Hai mai, ma lasi asa cu lacrimi in ochi?

Si scrii fiecare propozitie cu intelesuri atat de profunde si atat de marcante incat stau la fiecare s-o gandesc, s-o absorb? De la borcanul cu iubire, asemanator sanului matern, pana la incurajarea ca si la al doilea copil e frumos si mai usor, ca esti mai inteleapta cu asteptarile...

Si apoi, cu timpul si energia pentru pui? Ai scris senzational.

Iar despre daruire, in luna decembrie am invatat de la tine cum poate o mama de doi copii, o sotie, o artista, sa isi dedice timpul si energia unei atat de generoase provocari! Ai fost absolut minunata! Iti multumesc ca m-ai lasat sa te cunosc in 2011 si sa invat atat de multe de la tine!

Sa aveti un an nou fericit, cu sanatate si bucurii si iubire si pasiune si energie pentru tot! Pupici dragi!

Adriana spunea...

vaaaai, m-a luat cu fior de jos in sus si a coborat apoi in talpi. asa e, pe nesimtite s-a propagat "ideea" si si-a facut tare bine treaba:)
si eu ma bucur ca te-am cunoscut!! inainte de vedeam inabordabila si din alta "lume"!! sa ne vedem cu bine...maine

Erika Sofronie spunea...

aveam nevoie sa citesc asta....ca se poate merge mai departe, acum sunt obosita tare si suparata ca puii mei sunt cam bolnaviori si imi doresc sa ne ajute Dl sa ne vindecam repede si sa avem un an mai linistit..si eu sa nu ma simt secatuita, fara resurse si sa am de unde darui mai mult si mai mult...multumesc....

Onixa spunea...

Multumim ca ne-ai impartasit secretul desi recunosc cinstit ca stiam eu ceva :D.Va pupam cu drag si asteptam cu nerabdare sa ne vedem.

mariamirabela spunea...

Excelent scris, Raluca si atat de adevarat: ai fost fantastica, fantastica si mai mult decat atat. La multi ani!

Sabina Ulubeanu spunea...

Va pup cu mare drag pe toti patru si sa ne incantati an de an in continuare cu iubirea care va emana prin toti porii
Sabinuta, care va iubeste pe toti, dar este iremediabil indragostita de Pavel :D

raluca spunea...

@all - oh, ce de comentarii frumoase. Onorante as spune... ma faceti sa rosesc, pe bune acuma... va pup cu drag in toate pertile, va doresc sa aveti un an bun de tot, frumos si linistit:)

AlinaS. spunea...

Iti doresc un an 2012 binecuvantat cu sanatate, bucurii si dorinte implinite! Dorinta si reusita de a darui este intradevar unica, te umple de fericire si implinire.

Andrea Isfan spunea...

Multumesc ca pot sa te citesc!
Un an nou fericit si plin de realizari pe toate planurile si mai presus de toate - sanatate!

Monis spunea...

La multi ani! Sa ai an frumos si bogat in daruire!

Daisypath Happy Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin