miercuri, 19 august 2009

Micul om mare

Primul lui an de viaţă e atât de aglomerat, atât de plin de mici evenimente, încât îl sărbătoreşti la fiecare lună. Vine al doilea şi lucrurile se mai relaxează.

Deşi realizările lui de acum sunt mai spectaculoase, parcă nu mai îmi vine aşa să pun anunţ la afişierul blocului că Matei duce singur la gunoi biscuiţii care au căzut pe jos, din proprie iniţiativă.

Acum un an, cât eram de fericită că stă singur în funduleţ...

Explicaţia e simplă, cred: nu am devenit mai insensibilă, progresele lui mi se par în continuare încântătoare, diferenţa e că mi-a pierit total dorinţa de a-l compara cu alţi copii de vârsta lui.

Şi asta pentru că, dacă până la un an îl înghesuiam şi eu în grilele de dezvoltare, acum situaţia devine mai complicată, fiecare copil are ritmul lui propriu de creştere.

Nu îl voi grăbi să facă anumite lucruri, doar pentru că le-am observat la alţii. Nu cred că e ruşine să ai suzetă, să stai în carucior, să vrei la mama în braţe.
Pe de altă parte, îi voi vorbi în continuare ca unui om mare, ştiu că mă înţelege, chiar dacă, în vocabularul lui sunt doar patru cuvinte:"mama", "tata", "da' şi "nu".

Acum un an:
Acum:

5 comentarii:

Unknown spunea...

foarte inteleapta decizie. in parc lumea se mira de ce chiti nu vorbeste, desi avea doi ani. iar eu ma enervam, si nu pentru ca ar fi fost fii-mea mai prostanaca, ci pur si simplu pentru tupeul din vocile lor:"ah, dar X a vorbit de la tspe luni". Ei si? Si mai mult decat orice ma enerva propria mama, care incepea si ea: "Dar cand o vorbi si chiti a noastra?".

deci la cat mai multe progrese! si sa ni le spui si noua!

crina spunea...

Matei cel mic se face mare. Si se face mare între-un fel foarte frumos. Abia aşteptăm sa va vedem prin parc.

raluca spunea...

@Bogdana - sa stii ca si eu am vorbit la doi ani, dar mama se lauda ca am inceput direct in propozitii, fara sa stalcesc nici un cuvant. haha!
am intalnit la un moment dat o fetita care mergea pe la sapte opt luni si mi-a lasat o senzatie ciudata rau, nu stiu de ce...
@crina - asteptam si noi sa ne vdm

alina spunea...

Raluca - un Matei din ce in ce mai frumos!! Pupici scumpului care nu mai e atat de mic! :))

Cat despre vorbit, io am mai povestit odata pe undeva in blogosfera cazul unui prieten de-al nostru, care e un VORBARET SI JUMATATE, ca a inceput sa vorbeasca la 4 ani, nici un cuvant pana atunci!!
Babele sunt babe, indiferent de varsta, trebuie ignorate! :))

Auzi, Bogdana, tu zici de Chiti la 2 ani, sa ma fi vazut pe mine ce sapuneala i-am tras unei tanti care la 10 luni (!!!!!!!!!!!!) ale Mariei, dupa 3 secunde (!!!) in prezenta ei, m-a intrebat "Da' fetita ta nu vorbeste nimic si ea??? Ca a mea la 1 an facea deja fraze!!" ...

sultana spunea...

slava-domnului ca detin o nepasare innascuta la faze de genul asta. altfel, matei mi se pare un copil suficient de reusit, comparativ cu... :))) haha

Daisypath Happy Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin