vineri, 5 decembrie 2008

De Miculaş



Pentru că în noaptea asta vine Moşu', i-am pregătit şi lui Matei ghetuţele şi i le-am pus frumos, în geam. La cele zece luni ale sale, nu cred că va înţelege prea multe, deşi mă uimeşte în fiecare zi şi îmi arată că pricepe o grămadă de lucruri.

În plus, Moşu va fi cam încurcat să găsească cadouri specifice pentru un pitic cu doar doi dinţi şi care nu are încă voie să mănânce dulciuri. Să vedem cum o să se descurce.

Că tot veni vorba de magicele verbe "a da" - "a primi", vă mărturisesc că am constatat că Gogoaşa are mici probleme când vine vorba să dea din ce-i a lui.
Este extrem de posesiv cu obiectele (nu pot numi jucării mufele, cablurile, şireturile) cu care se joacă.

Sentimentul se accentuează evident când vine vorba de mâncare. De exemplu, azi, avea în fiecare mânuţă câte o bucată de pâine. Când l-a întrebat buni dacă îi dă şi ei, reacţia a fost cât se poate de grăitoare. Şi le-a îndesat pe amândouă cu o viteză incredibilă, în guriţă...

Am văzut şi în parc adevărate drame iscate pentru o amărâtă de lopăţică, sau un pufulete. Lacrimi şi durere la nisip.

Ştiu că generozitatea se învaţă, presupun că e nevoie de mult tact, mult exerciţiu.
Presimt că vom avea mult de lucru la capitolul ăsta, doar să mai creştem puţin.

Sunt curioasă, voi cum aţi procedat?



Later edit: A venit Moşu!

5 comentarii:

Andreea Badran spunea...

Presupun ca ai observat ca si Rayan face victime pe-acolo din cauza asta. Inclusiv astazi s-a lasat cu lacrimi in Icoanei. Dar are perioade de maxima generozitate si perioade de maxim egoism cand nu vrea sa dea nimanui nimic. Niciodata nu-l cert ca nu imparte ceva cu cei din parc sau ca nu le da jucariile lui. As obtine efectul invers. Incerc sa-i explic. De cele mai multe ori, tot degeaba. Toti trec prin perioade de-astea, asa ca nu te alarma.

adra_bell spunea...

Eu stiu ca nici nu poate fi vorba de generozitate la varsta asta. Poate dupa 2-3 ani

raluca spunea...

@Andreea~l-am vazut pe Rayan, pseudo-conflictele cu Bia sunt chiar haioase, nu e vorba de rautate. E chiar contrariul. Ei zic ca se comporta asa de drag. Nici vorba sa ma alarmez de Matei, as fi mai mult decat exagerata daca as vrea de la un bb de 10 luni sa fie generos. Ma gandeam doar asa, pe viitor.
@Adra_bell-ma gandesc totusi ca de pe la doi ani, poti sa il incurajezi sa dea, sa impartaseasca. Dar sa nu ne grabim, mai e timp, deocamdata e extrem de haios cat e de posesiv.

alina spunea...

Stii care e culmea, Raluca? Maria la varste din astea, bebelusesti, era impotriva curentului, daca vedea pe cineva ca intinde mana catre ce tinea ea, imediat ceda respectivul obiect/jucarie/mancare. Acum, ca o are pe Anna, mai ies scantei intre ele. Ce l-am invatat eu, chiar si Anna, sa faca schimb - imi dai aia, iti dau aia. Sau sa aiba rabdare sa le vina randul la jucarie. Oricum, perseverenta e necesara. Si mult calm. In timp vor invata. Nici macar la 3 ani nu se considera ca sunt apti sa imparta, abia pe la 5-6 ani apare, psihologic vorbind, capacitatea de empatie. Mai avem pana acolo!

Simona spunea...

Si la noi, cat a fost Robbie mai mic, cheia de baza a fost schimbul. Cand imi trebuia ceva din mana lui, ii aratam ceva mult mai interesant, si obtineam imediat ce imi trebuia mie de fapt. Acuma ca se apropie de 2 ani, sincer, poate are influenta si faptul ca merge la gradi, dar un simplu "poti sa imi dai?" impreuna cu mana intinsa functioneaza excelent, in cam 98% din cazuri... Cred ca depinde de la copil la copil, de la etapa la etapa si in functie de conjunctura. Nu te stresa, nu fa caz de asta, fa-l sa inteleaga cand face bine ceva, nu cand greseste, adica daca ti-a dat ceva fara sa protesteze, lauda-l, sa vada ca e bine, dar daca nu vrea sa dea, e normal la varsta lui (chiar si mai incolo). Vei descoperi ce functioneaza cel mai bine la el pentru fiecare etapa prin care o sa treaca, mamele simt cel mai bine...

Daisypath Happy Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin