miercuri, 14 martie 2012

Afacerea "cânepa".


Să vă spun un mic secret: despre cânepă nu știam nimic. Adică chiar nimic și nu vă gândiți la Bob Marley and stuff... Nici acum nu sunt mult mai răsărită, dar de când s-a făcut Bogdana ambasadoare, m-am pus pe răsfoit site și facebook și mi-a plăcut ce am văzut. Așa că am hotărât să mă arunc și la concurs... măcar cu random-ul să am vreo șansă, că text frumos despre ea nu prea am cum să scriu, ținând cont de faptul că nu o prea știu...

Tocmai din acest motiv, mi s-a părut puțin aiurea să vă dau eu rețete, dat fiind că nici măcar nu am văzut-o vreodată. Așa că am decis să fac altceva, ca să îmi spăl păcatele: să citesc. Și am citit multe.

Să vă zic ce anume mi-a făcut cu ochiul din info-urile pe care le-am cules pe subiect: Înafară de ea, puține alte plante pot produce un combustibil atât de curat. Ea produce mai multă biomasă decât orice altă plantă. Uleiul de cânepă conține cel mai mare procent de acizi grasi esentiali și de grăsimi saturate.

Cultivarea ei nu necesită deloc pesticide, crește aproape oriunde, previne eroziunea solului și poate fi cultivată an după an în același loc.

Și niște faze tari de tot despre ea: Motivul real pentru care ea a fost interzisă în 1937 în State e faptul că ea a concurat puternic industria petrolieră, cea chimică şi cea de bumbac și nu din cauza faptului că ar conține aceeași substanță activă ca și marijuana dar într-o proporție infimă, așa cum au declarat ei.

Cânepa industrială poate înlocui bumbacul, care este cultivat cu o grămadă de substanţe chimice nasoale pentru toți. Aproape 50% din toate pesticidele din lume sunt pulverizate pe bumbac. Cum ziceam, cânepa creşte bine fără îngrăşăminte şi pesticide.

Toate părţile plantei sunt utile. Ea pot fi utilizată pentru a produce aproape orice, de la combustibil la săpun. Cânepa industrială poate produce 3-8 tone de fibre uscate pe hectar. Acest lucru este de patru ori ceea ce o pădure obișnuită poate genera. S-ar putea înlocui așa fibrele de lemn şi ar ajuta la salvarea pădurilor. Copacilor le ia aproximativ 20 de ani pentru a ajunge la maturitate - cânepei îi trebuie doar 4 luni.

Îmi cer scuze, nu sunt un mare translator, mai ales la viteză, dar sper să vă fi trezit măcar puțin interesul să citiți despre ea. Vă spun sincer - pe mine chiar m-a cucerit. Dacă nu câștig, îmi voi comanda negreșit.:)

LE: Am câștigat, e prima oară când Random-ul se îndură de mine!

Niciun comentariu:

Daisypath Happy Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin